login

Společnost RSE Project s.r.o. vznikla v roce 2012. Její hlavní činností je řešení bezpečnosti silničního provozu pomocí návrhů, projektů, konzultací, auditů bezpečnosti nebo bezpečnostních inspekcí. Provádíme rozbory nehodových lokalit,  kontrolu funkčnosti dopravního značení, zařízení, záchytných systému a ostatního vybavení pozemních komunikací.

 

RSE Project s. r. o. provádí odbornou pasportizaci nejen komunikací a dopravních značení, ale i svodidlových systémů a příslušenství komunikací. Oproti  běžných nabídek na trhu nabízíme odborné posouzení stavu uvedených zařízení. Dopravní značení posoudíme z hlediska funkčních parametrů, svodidlové systémy odborně a detailně zaevidujeme, pasportizujeme závady a navrhneme opravná opatření i s vyčíslením odhadu nákladů na opravu. Správce komunikací tak získá více, než běžnou, strohou a nutnou majetkovou evidenci, ale získá přidanou hodnotu v přehledu neshod, a to v selektovatelné databází s detailní dokumentací závad. Výstup nad mapu je samozřejmostí. 

 

Část společnosti se zbývá přímo projekční a inženýrskou činností, a to primárně dopravních staveb, dopravního značení, dopravně-inženýrských opatření, rozvoje lokalit, staveb s komunikacemi souvisejícími (zasíťování pozemků, odkanalizování...). Část společnosti ze zabývá pasportizacemi, audity, inspekcemi (technici, inspektor, auditor...).

 

Součástí firmy je zkušební laboratoř pro ověřování funkčních parametrů jak svislého, tak i vodorovného dopravního značení. Laboratoř má zaveden systém řízení podle normy ČSN EN 17025 Posuzování shody – Všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří. V roce 2013 jsme získali statut Akreditovaná laboratoř.

 

V rámci činnosti firmy ohledně zvyšování bezpečnosti silničního provozu spolupracujeme s Dopravními inspektoráty Policie ČR, Odbory dopravy měst a obcí, Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, správci komunikací, univerzitami a případně dalšími odborníky a zúčastněnými institucemi. Prohlubováním této spolupráce je pořádání odborných "Dopravních konferencí" v jednotlivých krajích České republiky.

 

 

Cílem firmy je zajistit nebo zprostředkovat zvýšení bezpečnosti silničního provozu na nejpotřebnějších místech a nejen na nich, ke spokojenosti žadatele a bezpečnosti všech účastníků provozu.

 

 

 

 

Ministerstvo dopravy chce centrální plánovače, mají urychlit stavbu dálnic

20. 12. 2018

Ministerstvo dopravy chtělo nakreslit celorepublikový územní plán, který by zahrnoval územní rezervy pro chystané dálnice, železnice a další liniové stavby. Jenže narazilo na odpor měst a obcí. Ty totiž nyní fakticky mají poslední slovo při územním plánování ve svých katastrech.

Nápad ministra dopravy Dana Ťoka by vliv na územní plán vychýlil z místní úrovně směrem do Prahy. Územní rozvojový plán, který ministerstvo v novele zákona o urychlení výstavby prosazuje, totiž bude pro krajské a obecní stavební úřady závazný a obcím tak značně omezí možnost z územních rezerv pro silnice či železnice ukusovat. A také by omezil prostor pro zdržovací taktiku.

Právě zkušenost s liknavým přístupem místních úředníků při zapracování projektů nových staveb do svých rozvojových plánů je podle ministerstva dopravy důvodem, proč úřad vznik nové plánovací kanceláře na celorepublikové úrovni prosazuje.

V důvodové zprávě argumentuje zejména marným čekáním, až jednotlivé kraje do svých rozvojových plánů promítnou projekty, které vláda schválila v dubnu 2015. Za více než tři roky tuto změnu reflektovaly pouze tři kraje.

„Některé kraje avizují, že promítnutí aktuální politiky územního rozvoje do zásad územního rozvoje lze očekávat až na přelomu let 2020 a 2021. Tato situace je dlouhodobě neudržitelná a komplikuje umisťování a povolování záměrů významných z pohledu nejen České republiky, ale i z pohledu Evropské unie,“ uvedlo ve zprávě ministerstvo.

Dvacet let zamrzlá dálnice

Nejznámějším případem dlouhodobě odkládané stavby je chystané dálniční spojení mezi Brnem a Vídní. Zatímco na rakouské straně už mohou řidiči využít dálniční spojení téměř k českým hranicím (k příhraniční vsi Poysbrunn) přes dva roky, v Česku se od roku 1996 nepostavil ani metr. Výstavbu dálnice označované jako D52 blokovala mezi roky 2012 a 2016 absence zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že se chybějících 21 kilometrů podaří dostavět do deseti let.


Zmiňovaná Politika územního rozvoje je však podle ministerstva bezzubým dokumentem, což dokazuje čekání na její promítnutí do rozvoje většiny krajů. Ani zařazení projektů do plánů nezaručuje stavbám dostatečnou ochranu.Podle zástupců obcí by však centrální aparát prosazující vznik významných dopravních projektů vzniknout neměl. „Jde o duplicitní, zbytečně nákladný a ve vztahu k pořizování územně plánovací dokumentace kontraproduktivní počin vzhledem k povinnosti vyhodnocovat soulad s dalším národním dokumentem politika územního rozvoje,“ řekl MF DNES výkonný ředitel kanceláře Svazu měst a obcí Pavel Drahovzal.

„Byť je Politika územního rozvoje pro rozhodování v území taktéž závazná, míra její podrobnosti její závaznost prakticky znemožňuje,“ argumentuje ministerstvo. Nový celostátní plán bude zpracováván stejně podrobně jako krajské rozvojové plány, tedy v měřítku 1:100 000. V tomto měřítku už by bylo možné na jeho základě rozhodovat.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/tok-ministerstvo-dopravy-dalnice-vystavba-uzemni-plan-piz-/eko-doprava.aspx?c=A181219_182910_eko-doprava_mato