login

Naše společnost se zaměřuje na projektování:

  • dokumentace nejen dopravních staveb (od chodníků, parkovišť, opěrných zdí, samostatné řešení okružních křižovatek...)
  • návrhy a realizační dokumentace dopravního značení (od místních komunikací až po dálniční sítě, řešení nasávacích oblastí, jejich projednání...)
  • řešení dopravně bezpečnostních situací - bezpečnostní inspekce nehodových míst, technické studie, audity dokumentací)
  • řešení rizikových úseků v dopravě
  • návrhy nových bezpečnostních prvků

Dokumentace je zpracována ve všech stupních návrhu od územně plánovací dokumentace, přes přípravnou až po realizační projektovou dokumentaci

  • Projekty pro vydávání územního rozhodnutí(DÚR)
  • Projekty pro vydání stavebního povolení(DSP)
  • Projekty pro zadání stavby(DZS)
  • Realizační projekty(RDS)

Zaměřujeme se na řešení dopravní situace v zastavěném území měst a obcí i na dálniční síti. Řešíme návrhy úprav stávajících komunikací v obytných zónách i nově zastavovaná území. Při své práci se snažíme klást důraz na maximální bezpečnost účastníků silničního provozu a účelné řešení dopravní infrastruktury.  Řešíme problematiku návrhů nasávacích oblastí pro dálniční sítě. Mezi návrhy řešení dopravní situace patří taktéž nákupní zóny, obytné zóny, nové komunikace, parkoviště, odstavné a manipulační plochy včetně napojení na stávající komunikace. Projekty křižovatek včetně světelného signalizačního zařízení. Dopravní části územních plánů obcí, měst a územních celků. Naše společnost Vám na všechny projekty zpracuje i položkový rozpočet pro realizaci. Po zpracování projektové dokumentace je následně projednána s dotčenými orgány státní správy.

Ministerstvo dopravy chce centrální plánovače, mají urychlit stavbu dálnic

20. 12. 2018

Ministerstvo dopravy chtělo nakreslit celorepublikový územní plán, který by zahrnoval územní rezervy pro chystané dálnice, železnice a další liniové stavby. Jenže narazilo na odpor měst a obcí. Ty totiž nyní fakticky mají poslední slovo při územním plánování ve svých katastrech.

Nápad ministra dopravy Dana Ťoka by vliv na územní plán vychýlil z místní úrovně směrem do Prahy. Územní rozvojový plán, který ministerstvo v novele zákona o urychlení výstavby prosazuje, totiž bude pro krajské a obecní stavební úřady závazný a obcím tak značně omezí možnost z územních rezerv pro silnice či železnice ukusovat. A také by omezil prostor pro zdržovací taktiku.

Právě zkušenost s liknavým přístupem místních úředníků při zapracování projektů nových staveb do svých rozvojových plánů je podle ministerstva dopravy důvodem, proč úřad vznik nové plánovací kanceláře na celorepublikové úrovni prosazuje.

V důvodové zprávě argumentuje zejména marným čekáním, až jednotlivé kraje do svých rozvojových plánů promítnou projekty, které vláda schválila v dubnu 2015. Za více než tři roky tuto změnu reflektovaly pouze tři kraje.

„Některé kraje avizují, že promítnutí aktuální politiky územního rozvoje do zásad územního rozvoje lze očekávat až na přelomu let 2020 a 2021. Tato situace je dlouhodobě neudržitelná a komplikuje umisťování a povolování záměrů významných z pohledu nejen České republiky, ale i z pohledu Evropské unie,“ uvedlo ve zprávě ministerstvo.

Dvacet let zamrzlá dálnice

Nejznámějším případem dlouhodobě odkládané stavby je chystané dálniční spojení mezi Brnem a Vídní. Zatímco na rakouské straně už mohou řidiči využít dálniční spojení téměř k českým hranicím (k příhraniční vsi Poysbrunn) přes dva roky, v Česku se od roku 1996 nepostavil ani metr. Výstavbu dálnice označované jako D52 blokovala mezi roky 2012 a 2016 absence zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že se chybějících 21 kilometrů podaří dostavět do deseti let.


Zmiňovaná Politika územního rozvoje je však podle ministerstva bezzubým dokumentem, což dokazuje čekání na její promítnutí do rozvoje většiny krajů. Ani zařazení projektů do plánů nezaručuje stavbám dostatečnou ochranu.Podle zástupců obcí by však centrální aparát prosazující vznik významných dopravních projektů vzniknout neměl. „Jde o duplicitní, zbytečně nákladný a ve vztahu k pořizování územně plánovací dokumentace kontraproduktivní počin vzhledem k povinnosti vyhodnocovat soulad s dalším národním dokumentem politika územního rozvoje,“ řekl MF DNES výkonný ředitel kanceláře Svazu měst a obcí Pavel Drahovzal.

„Byť je Politika územního rozvoje pro rozhodování v území taktéž závazná, míra její podrobnosti její závaznost prakticky znemožňuje,“ argumentuje ministerstvo. Nový celostátní plán bude zpracováván stejně podrobně jako krajské rozvojové plány, tedy v měřítku 1:100 000. V tomto měřítku už by bylo možné na jeho základě rozhodovat.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/tok-ministerstvo-dopravy-dalnice-vystavba-uzemni-plan-piz-/eko-doprava.aspx?c=A181219_182910_eko-doprava_mato