login

Novinky

Zařízení "bezpečná vzdálenost" bylo navrženo čínským projektantem Da Wei Xing. Jedná se dopravně-bezpečnostní zařízení, které upozorňuje na možnou kolizi s vozidlem před námi za podmínek zhoršené viditelnosti (tzn. např. v noci, v oblastech s častým výskytem mlhy, nepřehledných úsecích). Zařízení je poháněno solární energií, která slouží pro funkčnost infračerveného snímače a výstražných kontrolek. Infračervený snímač zaznamenává průjezd vozidla úsekem a informuje řidiče jedoucího za námi. Výstražné kontrolky se rozsvítí červeně v případě, že je auto před námi velmi blízko, což je méně než 50 metrů. Žlutá kontrolka signalizuje vzdálenost 100 metrů a zelená bezpečný průjezd. V případě, že infračervený senzor nezaznamenaná průjezd žádného vozidla, zařízení se automaticky vypne. Zařízení takto může řidiče včas informovat o možném nebezpečí. 

  

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj : www.psipunk.com

  

Nové pojetí dopravního značení, které má unikátní skleněné provedení a je ekologicky šetrné k životnímu prostředí. Dopravní značení bylo navrženo Aibekek Almasovem pro méně vytížené chodníky a silnice. Napájení je zajištěno pomocí solárních pásků v jeho horní části.  Aktivace probíhá pomocí dotyku sloupku. Zařízení je schopno rozlišovat denní a noční dobu. Po aktivaci svítí v noční době červeně v délce 15 sekund.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj : www.futuristicnews.com

V roce 2020 přibude 21 km nových dálnic a 29,5 km modernizované D1

22. 11. 2019

Na konci letošního roku bude o 34,2 kilometrů víc nových dálnic, které jsou čtyřikrát bezpečnější než běžné silnice. V příštím roce začne řidičům sloužit dalších 21,3 kilometrů dálnic na zelené louce a k tomu přibudou tři modernizované úseky dálnice D1 o 29,5 kilometrů a 24,1 kilometrů obchvatů měst.

V letech 2020 a 2021 bude pokračovat dostavba páteřní dálniční sítě na jihočeské D3, karlovarské D6, chomutovské D7, královéhradecké D11, frýdecko-místecké D48 nebo obchvat Otrokovic na D55. Pro rok 2020 máme připraveny dálnice k zahájení za 23,6 mld. kč, pro rok 2021 dokonce chceme investovat 51,3 miliardy do nových dálnic,“ řekl na setkání lídrů českého stavebnictví ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Podobně se bude investovat do nových železničních koridorů, které zkracují cestování mezi městy. V příštím roce budou investice v celkovém objemu 27,1 mld. korun, v roce 2021 to bude 45,6 mld. a v roce 2022 počítá Ministerstvo dopravy s 32,3 mld. korun.

„V letech 2020 až 2022 bude pokračovat stavba již zahájených klíčových staveb, jako je úprava tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, Smíchovem a Černošicemi nebo výstavba koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi směřujícím do Českých Budějovic. Opravovat budeme i nádražní budovy jako ve Vsetíně nebo Mostě. Pracovat také budeme na železničním spojení směřujícím z centra Prahy na Letiště Václava Havla,“ dodává ministr.

Pro příští rok je v rozpočtu na dopravu připraveno 87,34 mld. korun, ke kterým se přidají další prostředky podle potřeby, skutečný rozpočet tak bude o další miliardy vyšší. V letošním roce doprava měla původně k dispozici 86,3 mld. korun, ke kterým přibylo další 15 mld.
 

Zprovoznění dálnic a silnic I. třídy v roce 2020:

21,3 km nových dálnic – 3 stavby (2 úseky D6 + D48)
29,5 km modernizace D1 – 3 stavby
24,1 km silnic I. třídy – 9 staveb
  • D6 Nové Strašecí – Řevničov
  •  D6 Řevničov, obchvat
  •  D48 Rybí – MÚK Rychaltice
  •  I/11 Ostrava, prodloužená Rudná
  •  I/21 Trstěnice – Drmoul
  •  I/19 Kámen, obchvat

Zdroj: https://mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/V-roce-2020-pribude-21-km-novych-dalnic-a-29,5-km