Novinky
Bezpečná vzdálenost
Zařízení "bezpečná vzdálenost" bylo navrženo čínským projektantem Da Wei Xing. Jedná se dopravně-bezpečnostní zařízení, které upozorňuje na možnou kolizi s vozidlem před námi za podmínek zhoršené viditelnosti (tzn. např. v noci, v oblastech s častým výskytem mlhy, nepřehledných úsecích). Zařízení je poháněno solární energií, která slouží pro funkčnost infračerveného snímače a výstražných kontrolek. Infračervený snímač zaznamenává průjezd vozidla úsekem a informuje řidiče jedoucího za námi. Výstražné kontrolky se rozsvítí červeně v případě, že je auto před námi velmi blízko, což je méně než 50 metrů. Žlutá kontrolka signalizuje vzdálenost 100 metrů a zelená bezpečný průjezd. V případě, že infračervený senzor nezaznamenaná průjezd žádného vozidla, zařízení se automaticky vypne. Zařízení takto může řidiče včas informovat o možném nebezpečí.
Zdroj : www.psipunk.com
The Glass Sign
Nové pojetí dopravního značení, které má unikátní skleněné provedení a je ekologicky šetrné k životnímu prostředí. Dopravní značení bylo navrženo Aibekek Almasovem pro méně vytížené chodníky a silnice. Napájení je zajištěno pomocí solárních pásků v jeho horní části. Aktivace probíhá pomocí dotyku sloupku. Zařízení je schopno rozlišovat denní a noční dobu. Po aktivaci svítí v noční době červeně v délce 15 sekund.
Zdroj : www.futuristicnews.com
Vláda schválila proinvestiční rozpočet na dopravní stavby, celkem má být v SFDI 127,6 miliardy korun
23.2.2022
Na stavby nových kilometrů dálnic, obchvatů měst a modernizaci železničních tratí má mít Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) celkem 127,6 miliardy korun. Z toho je pro letošní rok k dispozici z evropských zdrojů 46 miliard. Návrh rozpočtu SFDI schválila vláda, k projednání putuje do Poslanecké sněmovny.
Z celkového rozpočtu 127,6 miliardy korun má mít Ředitelství silnic a dálnic na budování dálniční sítě, stavby silnic I. třídy a údržbu celkem 59,1 miliardy korun. Správa železnic bude mít podle návrhu k dispozici 53,4 miliardy korun na modernizaci železničních tratí, opravu nádraží či budov, budování zabezpečení ETCS nebo na bezpečnější železniční přejezdy.
Pro Ředitelství vodných cest se počítá s rozpočtem 1,6 miliardy. V rozpočtu SFDI jsou také na financování silnic II. a III. tříd v samostatné působnosti krajů vyhrazeny celkem čtyři miliardy korun ročně.
Téměř padesát miliard z EU
Důležitou roli v oblasti podpory výstavby transevropských dopravních sítí pak hraje takzvaný Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF). Ten má odlišná implementační pravidla a strukturu oproti podpoře poskytované v rámci OPD. Prostředky jsou poskytovány na jednotlivé projekty přímo Evropskou komisí.
SFDI dále počítá ve svém rozpočtu se zapojením finančních prostředků v rámci Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility - RRF), a to ve výši 11 miliard korun a další téměř dvě miliardy korun v roce 2023.
Zdroj:https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Vlada-schvalila-proinvesticni-rozpocet-na-dopravni?returl=/Media/Media-a-tiskove-zpravy