login

Projekce

Naše společnost se zaměřuje na projektování:

  • dokumentace nejen dopravních staveb (od chodníků, parkovišť, opěrných zdí, samostatné řešení okružních křižovatek...)
  • návrhy a realizační dokumentace dopravního značení (od místních komunikací až po dálniční sítě, řešení nasávacích oblastí, jejich projednání...)
  • řešení dopravně bezpečnostních situací - bezpečnostní inspekce nehodových míst, technické studie, audity dokumentací)
  • řešení rizikových úseků v dopravě
  • návrhy nových bezpečnostních prvků

Dokumentace je zpracována ve všech stupních návrhu od územně plánovací dokumentace, přes přípravnou až po realizační projektovou dokumentaci

  • Projekty pro vydávání územního rozhodnutí(DÚR)
  • Projekty pro vydání stavebního povolení(DSP)
  • Projekty pro zadání stavby(DZS)
  • Realizační projekty(RDS)

Zaměřujeme se na řešení dopravní situace v zastavěném území měst a obcí i na dálniční síti. Řešíme návrhy úprav stávajících komunikací v obytných zónách i nově zastavovaná území. Při své práci se snažíme klást důraz na maximální bezpečnost účastníků silničního provozu a účelné řešení dopravní infrastruktury.  Řešíme problematiku návrhů nasávacích oblastí pro dálniční sítě. Mezi návrhy řešení dopravní situace patří taktéž nákupní zóny, obytné zóny, nové komunikace, parkoviště, odstavné a manipulační plochy včetně napojení na stávající komunikace. Projekty křižovatek včetně světelného signalizačního zařízení. Dopravní části územních plánů obcí, měst a územních celků. Naše společnost Vám na všechny projekty zpracuje i položkový rozpočet pro realizaci. Po zpracování projektové dokumentace je následně projednána s dotčenými orgány státní správy.

Vláda schválila proinvestiční rozpočet na dopravní stavby, celkem má být v SFDI 127,6 miliardy korun

23.2.2022

Na stavby nových kilometrů dálnic, obchvatů měst a modernizaci železničních tratí má mít Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) celkem 127,6 miliardy korun. Z toho je pro letošní rok k dispozici z evropských zdrojů 46 miliard. Návrh rozpočtu SFDI schválila vláda, k projednání putuje do Poslanecké sněmovny.

„Objem investic na dopravní stavby jsme zachovali. Díky tomu zahajujeme v letošním roce celkem padesát kilometrů staveb nových dálnic jako je další část jihočeské D3, karlovarské D6, chomutovské D7 nebo pokračování dálnice D55. Stavět se začnou také desítky kilometrů staveb na silnicích I. třídy, což jsou většinou obchvaty měst. Stavět se také začne součást železničního spojení na pražské Letiště Václava Havla, tedy modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Z celkového rozpočtu 127,6 miliardy korun má mít Ředitelství silnic a dálnic na budování dálniční sítě, stavby silnic I. třídy a údržbu celkem 59,1 miliardy korun. Správa železnic bude mít podle návrhu k dispozici 53,4 miliardy korun na modernizaci železničních tratí, opravu nádraží či budov, budování zabezpečení ETCS nebo na bezpečnější železniční přejezdy.

Pro Ředitelství vodných cest se počítá s rozpočtem 1,6 miliardy. V rozpočtu SFDI jsou také na financování silnic II. a III. tříd v samostatné působnosti krajů vyhrazeny celkem čtyři miliardy korun ročně.
 

Téměř padesát miliard z EU 

Součástí rozpočtu SFDI a střednědobého výhledu je využití zdrojů EU. Pro rok 2022 se počítá se zapojením evropských zdrojů v celkové výši 46,1 miliardy korun. Objemově nejvýznamnější je čerpání v rámci Operačního programu Doprava (OPD). V průběhu roku 2022 a roku 2023 se předpokládá úplné dočerpání prostředků OPD 2014 - 2020. V případě OPD 2021 - 2027 se počítá s čerpáním finančních prostředků od druhé poloviny letošního roku. 

Důležitou roli v oblasti podpory výstavby transevropských dopravních sítí pak hraje takzvaný Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF). Ten má odlišná implementační pravidla a strukturu oproti podpoře poskytované v rámci OPD. Prostředky jsou poskytovány na jednotlivé projekty přímo Evropskou komisí.

SFDI dále počítá ve svém rozpočtu se zapojením finančních prostředků v rámci Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility - RRF), a to ve výši 11 miliard korun a další téměř dvě miliardy korun v roce 2023.

 

Zdroj:https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Vlada-schvalila-proinvesticni-rozpocet-na-dopravni?returl=/Media/Media-a-tiskove-zpravy