Reference - měření a laboratoř
Měření a laboratoř
● I/11 Pardubický kraj, měření funkčních parametrů SDZ. |
● I/33 Okružní křižovatka ČKD – Náchod, měření funkčních parametrů SDZ. |
● Bezpečnostní audit na silnici I/46 a I/56 na území MSK. |
● Měření retroreflexivity svislého DZ na sil. I. tříd na území Olomouckého kraje ( I/11 ; I/44 ; I/46 ). |
● Bezpečnostní audit silnic I/57 a I/11. |
● I/17 Pardubický kraj, pasportizace svislého dopravního značení.
● Měření protismykových vlastností povrchu vozovky. Frýdek-Místek - Žukov ( R48 ).
● Měření retroreflexe VDZ na dálnici D1 v km 342 - 370. |
● Měření retroreflexe na sil. I/57 v Krnově a Úvalně. |
● Měření funkčních parametrů SDZ – VLKP na D5.
● Měření retroreflexe VDZ na sil. I. tříd Moravskolslezského kraje. ( I/56 ; I/48 ; R48 ; I/11 ).
● Měření funkčních parametrů na vybraných typech svislého dopravního značení na MK I. a II. třídy
na území města Ostravy.
Vláda schválila proinvestiční rozpočet na dopravní stavby, celkem má být v SFDI 127,6 miliardy korun
23.2.2022
Na stavby nových kilometrů dálnic, obchvatů měst a modernizaci železničních tratí má mít Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) celkem 127,6 miliardy korun. Z toho je pro letošní rok k dispozici z evropských zdrojů 46 miliard. Návrh rozpočtu SFDI schválila vláda, k projednání putuje do Poslanecké sněmovny.
Z celkového rozpočtu 127,6 miliardy korun má mít Ředitelství silnic a dálnic na budování dálniční sítě, stavby silnic I. třídy a údržbu celkem 59,1 miliardy korun. Správa železnic bude mít podle návrhu k dispozici 53,4 miliardy korun na modernizaci železničních tratí, opravu nádraží či budov, budování zabezpečení ETCS nebo na bezpečnější železniční přejezdy.
Pro Ředitelství vodných cest se počítá s rozpočtem 1,6 miliardy. V rozpočtu SFDI jsou také na financování silnic II. a III. tříd v samostatné působnosti krajů vyhrazeny celkem čtyři miliardy korun ročně.
Téměř padesát miliard z EU
Důležitou roli v oblasti podpory výstavby transevropských dopravních sítí pak hraje takzvaný Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF). Ten má odlišná implementační pravidla a strukturu oproti podpoře poskytované v rámci OPD. Prostředky jsou poskytovány na jednotlivé projekty přímo Evropskou komisí.
SFDI dále počítá ve svém rozpočtu se zapojením finančních prostředků v rámci Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility - RRF), a to ve výši 11 miliard korun a další téměř dvě miliardy korun v roce 2023.
Zdroj:https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Vlada-schvalila-proinvesticni-rozpocet-na-dopravni?returl=/Media/Media-a-tiskove-zpravy