Reference - projekce a návrhy
Projekce
● Balisety - I/48 km 29,550.
● I/35 Dětřichov u Koclířova, km 176,926, Místní úprava provozu. |
● Bezpečnostní úpravy na silnici I/60 v obci Javorník - obchvat. |
● Sil. I/57 a I/46 Krnov, Rohov, Šenov uNJ – projekty bezpečných přechodů. |
● Stanovení přechodné úpravy provozu pro stavbu cyklostezky, Lávka Kamenec (k hradu).
● Zajištění DIO pro osazení dopravních značek v katastru obce Nošovice.
● Okružní křižovatka Těšínská - Fryštátská zvýrazňující prvky.
● Sjezd na místní komunikaci - Frýdlant n. O.
● Bezpečnostní protismyková úprava na ul. Táborská a Michelská - Praha.
Návrhy
● Bezpečnostní protismykové úpravy na sil. I. tříd MSK. |
● Retroreflexní prvky na sil. I. tříd MSK ( I/56 ; I/57 ; I/67 ). |
● Zpracování projektu bezpečnostní úpravy na komunikaci III/4807 v obci Trnávka.
Vláda schválila proinvestiční rozpočet na dopravní stavby, celkem má být v SFDI 127,6 miliardy korun
23.2.2022
Na stavby nových kilometrů dálnic, obchvatů měst a modernizaci železničních tratí má mít Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) celkem 127,6 miliardy korun. Z toho je pro letošní rok k dispozici z evropských zdrojů 46 miliard. Návrh rozpočtu SFDI schválila vláda, k projednání putuje do Poslanecké sněmovny.
Z celkového rozpočtu 127,6 miliardy korun má mít Ředitelství silnic a dálnic na budování dálniční sítě, stavby silnic I. třídy a údržbu celkem 59,1 miliardy korun. Správa železnic bude mít podle návrhu k dispozici 53,4 miliardy korun na modernizaci železničních tratí, opravu nádraží či budov, budování zabezpečení ETCS nebo na bezpečnější železniční přejezdy.
Pro Ředitelství vodných cest se počítá s rozpočtem 1,6 miliardy. V rozpočtu SFDI jsou také na financování silnic II. a III. tříd v samostatné působnosti krajů vyhrazeny celkem čtyři miliardy korun ročně.
Téměř padesát miliard z EU
Důležitou roli v oblasti podpory výstavby transevropských dopravních sítí pak hraje takzvaný Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF). Ten má odlišná implementační pravidla a strukturu oproti podpoře poskytované v rámci OPD. Prostředky jsou poskytovány na jednotlivé projekty přímo Evropskou komisí.
SFDI dále počítá ve svém rozpočtu se zapojením finančních prostředků v rámci Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility - RRF), a to ve výši 11 miliard korun a další téměř dvě miliardy korun v roce 2023.
Zdroj:https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Vlada-schvalila-proinvesticni-rozpocet-na-dopravni?returl=/Media/Media-a-tiskove-zpravy